Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina | Laura Cosoi

Dieta în timpul sarcinii

In niciun caz nu mi-a fost gandul la alta dieta decat cea de sanatate.

Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina

Am mai spus si cu alta ocazie: kilogramele luat in sarcina n-ar trebui sa ne preocupe atat de tare, pentru ca oricum se duc urgent, in perioada solicitanta urmatoare nasterii bebelusului. Iar daca avem un comportament alimentar echilibrat — nici nu rupem frigiderul, dar nici nu-l zavoram — lucrurile nu au cum dieta în timpul sarcinii mearga altfel decat bine.

In aceasta perioada, dieta trebuie sa fie indreptata mai ales spre satisfacerea nevoilor nutritive ale mamei si copilului.

Iar ca sa fiu mai explicita, iata cateva dintre principiile alimentare pe care le-am urmat in sarcina.

dieta în timpul sarcinii

Sa introduci in alimentatie 5 nutrienti-cheie: acid folic, calciu, fier, zinc si fibre. In ce priveste dieta in sarcina, pot sa spun ca am fost o graviduta foarte cuminte.

Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii?

Mi-a spus-o si doctorita mea. Am mancat acele lucruri care stiam ca-i fac bine bebelusului, dar si mie si am luat vitaminele cum mi s-au prescris. Ti-am mai povestit cum am procedat: am asociat gestul cu un obicei zilnic, spre exemplu, bautul cafelei, tocmai ca sa ma asigur ca nu uit.

Si in rest, am conceput meniul zilnic in functie de necesitatile din perioada sarcinii. Acidul folic l-am luat din portii generoase de broccoli, salata de varza, oua, spanac, naut, avocado si smoothie-uri din citrice, iar calciul din iaurt, branzeturi, salate din legume cu frunze verzi si laptel. Fierul, atat de necesar in sarcina, e un capitol la care am fost un pic deficitara. De altfel, e foarte greu de suplimentat doar prin alimentatie.

All rights reserved doc.

Cu carnea rosie nu am fost prea prietena in niciuna dintre sarcini, iar smoothie-uri cu spanac am baut destule. Asa ca, la recomandarea medicului, am luat suplimente.

Alimentatia pe durata sarcinii

Cantitatea de fibre necesara mi-am luat-o din cerealele de la micul dejun si multe legume si fructe, iar zincul din seminte, nuci, lactate si carne de curcan. Sa ai in farfurie un curcubeu de culori!

Sarcina - Ce alimente trebuie evitate in timpul sarcinii?

Intotdeauna mi-au placut mancarurile foarte colorate, iar lucrul asta face bine si la sanatate, pentru ca inseamna o abundenta de vitamine. In general, fructele si legumele intens colorate — afinele, morcovii, spanacul, rosiile de toate culorile dieta în timpul sarcinii sunt foarte bogate in antioxidanti. Alege pe cat posibil fructe si legume din surse sigure, fara multe pesticide. E un lucru important si cand nu esti insarcinata, dar mai ales atunci.

Alimentele trebuie sa ne hraneasca organismul, sa ne dea putere, nu sa-l otraveasca cu chimicale. Daca nu sunt tocmai sigura din ce sursa provin, spal bine fructele si legumele si le las un pic in apa cu bicarbonat, care mai neutralizeaza eventualele efecte nocive. Sa mananci alimente bogate in acizi grasi Omega Mai exact peste gras, dar fara concentratie crescuta de mercur — spre exemplu, somon salbatic. Medicii spun ca dieta bogata in acizi grasi Omega-3 ne feresc pe noi, mamele, de depresia postnatala, iar bebelusului ii asigura buna dezvoltare a creierului, ochilor si memoriei.

Sa introduci in dieta superalimente, adica acele ingrediente care te ajuta din mai multe puncte de vedere. Spre exemplu, quinoa contine mai multe minerale si vitamine importante pentru dezvoltarea bebelusului, dar si fibre, care previn constipatia.

Te detoxifica si stimuleaza si secretia de prolactina. Asta lasa si mama cu kilograme in plus dupa sarcina, iar copilul il predispune la obezitate. E adevarat ca, mai ales in trimestrul 3, ai manca orice. Parerea mea e insa ca trebuie sa ne concentram pe ceea ce ne face bine noua si copiilor.

Iar daca ne e foame dieta în timpul sarcinii, sa ne-o astamparam cu o salata de morcovi, spanac si nuci, spre exemplu sau cu un biscuite fara zahar.

Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii? Actualizat Octombrie 17, 3 minute de citire Acum că ești însărcinată, obiceiurile tale culinare sunt mai importante decât oricând. Află de câte calorii ai nevoie cu adevărat; care nutrienți sunt esențiali pentru tine și bebelușul tău; de ce alcoolul nu este o idee bună; și mult mai multe!

Sa nu exagerezi cu carbohidratii rafinati. Asta inseamna prajituri, produse de patiserie, gogosi, zahar alb si orez alb, paste care nu sunt integrale. Nu sunt mancaruri bogate in nutrienti, asadar nu ne aduc decat kilograme in plus.

Sa nu treci cu vederea siguranta alimentara. E foarte important sa ne pazim de bacteriile periculoase ca E. Sa ne ferim de alimente pe baza de carne sau oua crude si de mancarea care a fost lasata la caldura mai mult de doua ore. Sa nu stai prea mult timp nemancata. Sa mananci prea mult e la fel de rau ca si sa stai nemancata.

Cred ca secretul e sa ai portii mici, dar regulate. E si o strategie sa te feresti de arsuri la stomac.

  1. Hips pierdere de grăsime în urdu
  2. Dieta pentru sarcina - Totul despre Mame

Sa nu uiti sa te hidratezi suficient. Hidratarea e esentiala pentru sanatate, in general, nu doar in aceasta perioada.

Dieta potrivita pentru fiecare luna de sarcina

E important sa bem multa apa sau smoothie-uri facute de noi din legume si fructe proaspete, pentru ca ne ajuta digestia, rinichii, previn constipatia si hemoroizii.

Ingrediente-cheie pentru fiecare trimestru de sarcina Acum, ca sunt la a doua sarcina, pot sa judec lucrurile cu mai multa claritate decat prima data, cand m-am simtit ca intr-un carusel de emotii. Stiu ca printr-o alimentatie sanatoasa am grija de fetita mea inca din viata intrauterina, dar totodata imi dieta în timpul sarcinii organismul pentru perioada solicitanta care va urma.

Asa ca, pe langa suplimentele pe care mi le-a recomandat medicul, am avut grija sa introduc anumite ingrediente in dieta, in functie de trimestru. In trimestrul I. Nu doar in prima perioada a sarcinii, dar mai ales atunci, de mare ajutor e ghimbirul.

Doar un mic disconfort daca am la stomac, dupa doua guri de ceai de ghimbir imi trece.

dieta în timpul sarcinii

E o planta radacinoasa extraordinara si creste si imunitatea. Pestele gras, ca somonul este de asemenea foarte bun in primul trimestru, ca si bananele, de altfel, atat de bogate in B-uri.

dieta în timpul sarcinii

In primul trimestru nu trebuie sa uitam de acid folic, asa ca include in dieta cereale integrale, citrice, linte, arahide, broccoli.